Posts

Εργαλείο ανίχνευσης της χαρισματικότητας σε ενήλικα άτομα

Image
Εργαλείο ανίχνευσης της χαρισματικότητας σε ενήλικα άτομα Στόχοι:    Η ολοκλήρωση της διδακτορικής αυτής έρευνας θα σημάνει την αξιοπιστία και εγκυρότητα του εργαλείου ανίχνευσης και θα επιβεβαιώσει την υπόθεση ότι: ·     η νοημοσύνη και η συνείδηση δομούνται σε επίπεδα με ιεραχική δομή. ·   πτυχές της νοημοσύνης όπως η αγάπη για τον άνθρωπο ( humanity , compassion ), η αυτεπίγνωση-ενσυνειδητότητα ( mindfulness ) και η προσωπική υπέρβαση  ( self - transcendence ) είναι οι ικανότητες που διαθέτουν λιγότεροι άνθρωποι και είναι πτυχές ανώτερων μορφών νοημοσύνης.   References: Drigas, A. and Karyotaki, M: "A Layered-Model of Human Consciousness", iJES, vol. 7, n. 3, (2019). Drigas, A. and Karyotaki, M: “Attention and its Role: Theories and Models”, iJET, vol. 14, n. 12, (2019).  Drigas, A. Karyotaki, M. and Skianis Ch.: “Mindfulness Training, Assessment and Intelligence", iJES, vol. 6, n. 3, (2018). Drigas, A. Karyot...

Τι είναι η χαρισματικότητα σύμφωνα με την εννιάβαθμη Πυραμίδα της Χαρισματικότητας;

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί σαν ένα σύστημα με απόλυτη αλληλεξάρτηση των επιμέρους δομών του. Λειτουργίες όπως η μάθηση, η συναίσθηση, η συνείδηση, η επίγνωση αντανακλούν την ανθρώπινη νόηση, η οποία αν και διαβαθμισμένη, έχει συνοχή και εξελίσσεται συνεχώς. Ειδικότερα, η μεταγνωστική λειτουργία της επίγνωσης είναι πολύ σημαντική για την εξέλιξη της ανθρώπινης νοημοσύνης μια και περιλαμβάνει τόσο την αυτεπίγνωση, δηλαδή τη γνωριμία με τον εαυτό μας, τον αναστοχασμό, την αντίληψη των εσωτερικών μας σκέψεων όσο και την επίγνωση των ερεθισμάτων από το εξωτερικό περιβάλλον μέσω των αισθήσεων.  Επιπλέον, ο γνωστικός μηχανισμός σε συνδυασμό με τη νευροφυσιολογία του εγκεφάλου, τεκμηριώνουν τη δυναμική και την πλαστικότητα του εγκεφάλου, καθώς και τη δυνατότητα των ανθρώπων να βελτιώνουν τόσο τη ρέουσα όσο και την αποκρυσταλλωμένη νοημοσύνη τους.  Η εμπειρική έρευνα που συνοδεύεται από το παρακάτω ερευνητικό εργαλείο έχει πολλαπλούς στόχους: Πρώτον,  την ανάδ...